Wednesday 8 May 2013

Rahasia atas Rahsia

#..

mengetuk pintu jiwa, ku jelajah daerah penghidupanku..
dunia ibarat kertas putih, dakwat ibarat pewarnanya..
segala yang aku rasa aku lipatkan dalam hati dan jiwa..
kadang hanya aku dan Dia yang tahu..
kadang aku pamer rasa hati aku,
kadang aku sendiri tidak kenal dengan apa yang aku mahu..




perahsia?
mungkin.. tapi setakat mana aku juga tidak tahu,
segala yang aku ada, segala yang engkau tahu akan
terhijab akhirnya,
pengakhiran itu jawaban,
akhirat itu kesudahan.

apa yang kita usahakan,
apa yang kita impikan,
hanyalah sekadar impian dunia,
yang akhirnya hapus dengan kematian..

berhatilah teman dalam meniti kehidupan,
serahsia mana pun kita, pastinya akan terlihat juga
di akhirat sana..
aku berpesan bukan kerna aku yang terbagus,
tapi aku takut..
akulah yang menjadi penyebab kamu menjadi
tidak terbagus,
jangan jadi semacam aku yang
pernah tewas dengan dunia, berhamburan cintanya
kerna dunia, leka dengan harapan
sampai lupa Tuhan pencipta..

aku mengingatkan kerna aku ingin diingatkan..

#Love u teman, moga ukhuwah berkekalan sampai akhir usia ^^"


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ad