Wednesday, 31 October 2012

Sekeping Hati

***

..baru nak merasa nikmat ketenangan, lepas tu ada pula yang datang mengacau.. macam-macam perasaan ada. he sekali fikir lain, fikir lagi lain pula, tu la manusia kan nak tetap hati tu bukan mudah.

nak tenang pun bukan susah sebenarnya, cuma kita je yang menyulitkan keadaan. cuba kita koreksi diri, sebenarnya kita sendiri yang huru harakan fikiran, perkaranya kecik je terus jadi besar, habis meledak macam bom atom..

susah tak nak tetap hati?

jawapan dia senang je, kita doa.. Allah lah yang Maha Membolak balikkan hati-hati manusia, doa banyak-banyak, insyaAllah dengan izinnya makbul jika betul-betul ikhlas memohon.

sebenarnya, kalau pikir bendanya simple je kita akan rasa sesuatu yang susah tu mudah je, buat slow-slow satu-satu pasti akan selesai, kalau kita je yang dok pikir susah kompem..susahla dia, so nak tenang, nak mudah selesai buat je redah je dan positifkan pikiran..

InsyaAllah.. hati ni tentu akan tenang ^^"

#I miss U, Thanks sudi bace 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...