Friday 24 October 2014

Mencari Fokus Diri

***

Dalam banyak-banyak perkara yang saya lakukan. Berniaga dan menulis adalah menjadi perkara yang membahagiakan bagi saya.

Kedua-dua perkara yang saya lakukan alhamdulillah Allah SWT izinkan untuk mendapat secebis kejayaan. Namun, kadang-kadang apabila banyak perkara yang kita lakukan dalam satu masa menjadikan kita tidak fokus dan menerawang ke perkara yang tidak sepatutnya kita lakukan.

Dalam tahun 2011 saya menulis dan diberikan tugasan menulis pada tahun 2012.

2013 saya menulis tetapi semakin berkurang dan pada tahun 2014, saya langsung tidak menulis dan fokus saya adalah pada perniagaan. Dan kini ketika semangat menulis telah berkurang saya disedarkan oleh Tuhan, bahawa menulis adalah sebenar-benarnya bidang yang saya ingin lakukan selama ini.

Ini fokus yang sebenarnya ingin saya garap untuk menjadi penulis profesional suatu masa nanti.

Ya Allah, terima kasih kerana Engkau menyedarkan aku bahwa menulis itu adalah suatu bidang yang sangat mulia.

Menulis bukan hanya untuk diri sendiri tetapi untuk manusia lainnya. Manakala, berniaga adalah sampingan sahaja. Tetapi tanggungjawab untuk khalifah di dunia ini akan aku galas dengan usaha membaca dan menulis siang dan malam kerana itu tradisi dan anjuran para ilmuwan dan Rasul
tercinta.

InshaAllah

Man Sara Ala Darbi Washala: 
Siapa yang berjalan di jalannya, akan sampai ke tujuan.

***

InanNaurah
20141025.
144pm




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ad