Friday 14 November 2014

Jauh..

***

kekadang, bila hidup rasa kosong.
Bila jauh daripada Tuhan dan rahmat-Nya.

Hari-hari aku berfikir bagaimana untuk aku menjadi manusia yang berbuat banyak kebajikan.
Dalam masa yang sama sebenarnya, aku banyak meninggalkan kebajikan dan menjauh daripada rahmat-Nya.

Aku sering tergesa-gesa dalam solat kerana mengejar kebaikan..
Aku termengah-mengah menunaikan puasa, dalam masa yang sama aku keliru dengan kejahatan.
Aku sentiasa mengais-ngais kemanisan ukhuwah, dalam masa yang sama aku meninggalkan teman lama yang perlukan perhatian,

Aku sentiasa menjaga perkara-perkara yang akan menghijabkan doa daripada ditolak Allah SWT, dalam masa yang sama aku tidak menjaga tahajudku,
Aku sentiasa inginkan kebahagiaan, dalam masa yang sama aku menolak kebahagiaan,
Aku sentiasa menadah tangan berdoa, namun dalam masa yang sama aku tidak bersungguh-sungguh memohon dan berharap..

Adakah untuk aku secebis kemanisan dalam mengejar hidup sementara,
Adakah Allah SWT redha dengan setiap derap langkah aku di dunia,
Adakah nyawa aku akan berakhir dengan husnul khatimah..

...

Apakah yang aku cari?

.
.
.
.
.
.
.
.

Redha Ilahi itulah yang seharusnya didamba.
Bukan redha manusia,.


.
.
.
.
.

----



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ad