Wednesday 19 June 2013

Pss..Pss.. Mengadu Domba

***

si A: Ko nak tau kan, dia tu kan... teruk kan.. macam-macam la kan... eh dia ni kan.... (tak henti cakap sampai penat)
si B: - ........................... diam je.

hmm.. minta maaf saya cakap, if saya dengar je seseorang tu bercerita pasal orang lain, kompem saya akan terdetik dalam hati. "..mesti dia ni penah cite pasal aku gak kat orang lain.."




Please ya kawan, saya tak nak bersangka buruk dengan orang lain, syak ni jadi dosa, dosa bawak pada neraka, jadi jangan bercerita yang buruk-buruk tentang orang lain ya dengan saya even dengan sesiapa pun.
Bantu kami untuk tidak bersangka buruk dengan anda

Doakan agar saya dan semua juga tidak mendedahkan keburukan orang lain kerana orang yang mendedahkan keburukan orang lain tu ibarat memakan hati temannya, di akhirat kelak pedih siksanya.


"Nammam (orang yang suka mengadu domba) itu tidak akan masuk syurga." 
(Riwayat Imam Muslim, no 303)






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ad