Saturday 26 January 2013

kau warnakan hidupku


***

Alhamdulillah, selesai kelas pengajian hari ini, kelas yang memberi seribu erti,
permulaannya pada awal bulan yang lepas menjadikan kelas pada hari ini sudah yang keempat kalinya..

pengajian yang mencambah banyaknya pinjaman ilmu daripada Dia, tentunya amat bermakna,
bukan sahaja untuk diri sendiri saya pasti ia juga pasti bererti untuk semua jiwa-jiwa yang hadir pada hari ini.

melihat muka para dai'e yang gigih berusaha demi menunaikan tanggungjawab memberi ilmu kepada kami, membuatkan hati saya terdetik,

Ya Allah, cekalnya mereka.. Ya Allah mampukah untuk aku menjadi persis mereka,
gigih mendidik anak bangsa demi membangunkan cinta kepada-Mu,

teguh memberi nasihat bukan hanya inginkan secicip rezeki tetapi mahu berkongsi rezeki ilmu yang telah Kau kurniakan pada kami..

mampukah aku Ya Allah.. mampukah aku juga menjadi sebegitu mulia..

doakan saya ya..



Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:
"Sesungguhnya Allah, Malaikat, Ahli (penduduk) langit dan bumi hinggakan semut di dalam lubang dan ikan paus (meliputi seluruh haiwan di darat dan di laut) mendoakan kebaikan ke atas orang yang mengajarkan perkara yang baik kepada manusia." (Hadith Riwayat al-Tirmidzi)





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ad