Sunday, 6 January 2013

Tinta Usia


***

makcik: mehla duk depan

saya: senyum dan terus duduk kat depan sebelah kiri makcik tu (betul-betul kat depan ustaz/ustazah, memang confirm tak ngantuk, hee)

kakak (sebelah kanan): kerja kat mana?


saya: kat dalam sini juga


selang seketika, ustazah edarkan buku yang kami nak kena beli untuk digunakan sepanjang kelas ni.

kakak: nak ke buku ni? akak belanja

saya: betul ke kak? (dengan nada terharu, baru je kenal dah 

kena belanja, he Alhamdulillah), 

semangat betul makcik ni tuntut ilmu, wlaupun dah usia 50an, kakak tu pula walaupun dah kahwin dan ada anak, n kerja tetap masih lg guna waktu hujung minggu untuk tuntut ilmu (tempoh masa belajar pogram ni 2tahun plak tu). Malu dengan mereka, semangat berkobar-kobar, ustaz/ustazah tanya cepat je diorang jawab dan berebut nak cakap. 

saya: T_T (menghitung diri sendiri, semoga usia sebegitu juga saya juga akan terus-menerus semangat untuk menuntut ilmu macam mereka, in sha Allah) 

#Tuntutlah ilmu hingga ke hujung usia ^^"


In sha Allah


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...